Nivell educatiu: Educació infantil. Segon cicle
DESCRIPCIÓ:
Hi ha 2 maletes literàries dedicades a contes: una inclou una selecció de contes que permet treballar el llenguatge oral i el material de l’altra pretén ser una eina per dinamitzar les primeres lectures. Per a aquest cicle, a més, hi ha 1 maleta de rondalles i 2 de teatre.
Maletes de conte: Dies màgics d’en Pelut: La festa; Biblioteca d’aula* (1 exemplar de 15 títols diferents); Dies màgics d’en Pelut: el capell volador
Maletes de teatre: En Hansel i na Gretel; La rateta que agranava l’escaleta
Maleta de rondalles: La rabosa i l’eriçó
*BIBLIOTECA D’AULA
Us presentam una selecció de contes per a educació infantil. Hi ha contes populars i d’autor. Uns s’adapten millor als primers cursos, uns altres, als darrers, però tots responen a les necessitats d’aquestes edats:
- Estructures repetitives i rítmiques
- Imatges clares que permeten seguir las seqüències de la narració, fer anticipacions, formular hipòtesis…
- Llenguatge pulcre i poètic amb rodolins, versos…
- Estètica visual acurada
- Funcionalitat en la dinàmica d’aula
- Treball de valors i actituds
CONTINGUT:
-LES SORPRESES DE L’ELMER, de David Mckee
-ANNA I L’ARC DE SANT MARTÍ, de Francesc Barry
-ELS COLORS DE L’ÀFRICA, d’Anna Obiols
-HI HAVIA UNA VEGADA…., de Nick Sharratt
-LA TORTUGUETA I LA CANÇÓ DEL MAR, de Sheridan Cain
-EL QUE EL LLOP LI EXPLICA A LA LLUNA, de Lucia Scuderi
-EL REI AMB ORELLES DE CAVALL, d’Eric Maddern i Paul Hess
-LA GALLINETA VERMELLA, (conte popular anglès)
-UNA LLEBRE DE PASQUA, (text recollit per les escoles infantils Waldorf)
-TIBÍ, EL NEN QUE NO VOLIA ANAR A ESCOLA, de Marie Léonard i Andrée Prigent
-I SORTÍ VOLANT, de Claire Freedman
-VOLS JUGAR AMB MI?, d’Eric Carle
-A CASA, de H. Janisch
-LLETRAFERIT, de C. Arbat
-EL PEIX IRISAT, de Marcus Pfister
-MADLENKA, de Peter Sís
-LA MÀGIA DELS REGALS, de Montse Tobella
-1 CD AIXÒ ERA I NO ERA 2, de Joan Bibiloni
El nombre dels contes i el seu repertori us permet escollir entre:
- Treballar coneixements conceptuals: Les sorpreses de l’Elmer, Anna i l’arc de Sant Martí, Els colors de l’Àfrica…
- Crear històries: Hi havia una vegada…
- Exposar coneixements de fets naturals en forma poètica: La tortugueta i la cançó del mar, El que el llop li explica a la lluna…
- Treballar actituds i valors: La gallineta vermella, Una llebre de Pasqua, Tibilí, el nen que no volia anar a escola.
- Treballar els sentints: I sortí Volant
Tots els llibres abans esmentats tenen en comú que ofereixen als infants la possibilitat de compartir vivències i d’arribar a les seves pròpies conclusions en forma d’imatges.
Com a material complementari a l’hora de narrar els contes, hi ha dins aquesta maleta al CD Això era i no era 2, de Joan Bibiloni.