Educació Infantil (2n cicle)

Nivell educatiu: Educació infantil. Segon cicle

DESCRIPCIÓ:

Hi ha 2 maletes literàries dedicades a contes: una inclou una selecció de contes que permet treballar el llenguatge oral i el material de l’altra pretén ser una eina per dinamitzar les primeres lectures. Per a aquest cicle, a més, hi ha 1 maleta de rondalles i 2 de teatre.

Maletes de conteDies màgics d’en Pelut: La festa; Biblioteca d’aula* (1 exemplar de 15 títols diferents); Dies màgics d’en Pelut: el capell volador

Maletes de teatreEn Hansel i na Gretel; La rateta que agranava l’escaleta

Maleta de rondallesLa rabosa i l’eriçó

*BIBLIOTECA D’AULA

Us presentam una selecció de contes per a educació infantil. Hi ha contes populars i d’autor. Uns s’adapten millor als primers cursos, uns altres, als darrers, però tots responen a les necessitats d’aquestes edats:

  • Estructures repetitives i rítmiques
  • Imatges clares que permeten seguir las seqüències de la narració, fer anticipacions, formular hipòtesis…
  • Llenguatge pulcre i poètic amb rodolins, versos…
  • Estètica visual acurada
  • Funcionalitat en la dinàmica d’aula
  • Treball de valors i actituds

 CONTINGUT:

 -LES SORPRESES DE L’ELMER, de David Mckee

-ANNA I L’ARC DE SANT MARTÍ, de Francesc Barry

-ELS COLORS DE L’ÀFRICA, d’Anna Obiols

-HI HAVIA UNA VEGADA…., de Nick Sharratt

-LA TORTUGUETA I LA CANÇÓ DEL MAR, de Sheridan Cain

-EL QUE EL LLOP LI EXPLICA A LA LLUNA, de Lucia Scuderi

-EL REI AMB ORELLES DE CAVALL, d’Eric Maddern Paul Hess

-LA GALLINETA VERMELLA, (conte popular anglès)

-UNA LLEBRE DE PASQUA, (text recollit per les escoles infantils Waldorf)

-TIBÍ, EL NEN QUE NO VOLIA ANAR A ESCOLA, de Marie Léonard i Andrée Prigent

-I SORTÍ VOLANT, de Claire Freedman

-VOLS JUGAR AMB MI?, d’Eric Carle

-A CASA, de H. Janisch

-LLETRAFERIT, de C. Arbat

-EL PEIX IRISAT, de Marcus Pfister

-MADLENKA, de Peter Sís

-LA MÀGIA DELS REGALS, de Montse Tobella

-1 CD AIXÒ ERA I NO ERA 2, de Joan Bibiloni

 

El nombre dels contes i el seu repertori us permet escollir entre:

 

  • Treballar coneixements conceptuals: Les sorpreses de l’Elmer, Anna i l’arc de Sant Martí, Els colors de l’Àfrica

 

  • Crear històries: Hi havia una vegada…

 

  • Exposar coneixements de fets naturals en forma poètica: La tortugueta i la cançó del mar, El que el llop li explica a la lluna

 

  • Treballar actituds i valors: La gallineta vermella, Una llebre de Pasqua, Tibilí, el nen que no volia anar a escola.

 

  • Treballar els sentints: I sortí Volant

 

Tots els llibres abans esmentats tenen en comú que ofereixen als infants la possibilitat de compartir vivències i d’arribar a les seves pròpies conclusions en forma d’imatges.

 

Com a material complementari a l’hora de narrar els contes, hi ha dins aquesta maleta al CD Això era i no era 2, de Joan Bibiloni.